SäffleOperan ftw!

Bejublad premiär av Disney´s Skönheten & Odjuret, i lördags 18.00, på Trätälja Teatern i Säffle. Jag var där. Men framförallt var SäffleOperan med sina solister där!
 
 
En av mina äldre vänner är numer producent för SäffleOperan Scenproduktion AB. När han berättade att dom skulle göra Skönheten&Odjuret tänkte jag "Japp, och lycka till med det...".Men ack så fel jag härligt nog fick. Visst, finns en del att arbeta vidare med, och i lördags var det lätt att glömma att SäffleOperan till största delen består av ideelt medverkande amatörer. Ibland fick jag mina "jobb-glasögon" på lite för ofta. Men det är snarare en komplimang än kritik. Föreställningen knockade mej vid fler än några tillfällen och trodde ärligt inte att jag skulle beröras av den rätt typiska kärlekssagan.
 
Käre Jonas Remeika (Odjuret)! Du var alldeles fantastisk i din mänskliga opretentiösa tolkning. Djupt och ärligt imponerad!
Pappa! Du är GRYM! För cirkus tio år sen höll du på att skita på dej av nervositet när du skulle scendebutera i Fritiofs Saga. Nu är du nära på ett fullblodsproffs!
Kihlström! Grymt impad av din Clocksworth!
 
Och. Tobbe!!! All cred för att du orkar och vågar! 
 
Besök SäffleOperan hemsida här; saffleoperan.se
Och boka dina biljetter här: ticnet.se
 
 
I morgon börjar två nya arbetsveckor för mej. Snart är kontraktet slut. 5 januari kliver jag av The Ship of Dreams och vandrar mot nya äventyr. Vackert s´att! ;) Konstigt att det snart är slut, dom 14 månader kontraktet innebär har flugit förbi i ett hujj. Ska dock bli görgött att slippa va borta en halv månad i taget från min baby!
 
Slutord. Se Skönheten & Odjuret på SäffleOperan!

Kommentera här: